Photobucket
hyte!!! wlkom to ma lubly damn world! haha.. nothing much..but wut i rili2 noe..i rili2 lub the sibling damn2 much lol.. wit out them i felt empty! siyesly lol..its comes from bottom of ma heart! they are ma soul..ma life..and ma everythings! wit out them i NOTHING! hahaha... guys! pls..believe me..u`ols r ma everything now either ma family must come 1st la kan!♥♥♥♥♥♥♥

Friday, July 22, 2011

Bogel Menuju Tuhan


tiba-tiba cik Rose rasa terpanggil untuk menulis tentang "Bogel Menuju Tuhan". Jangan fikir bukan2 yer..itu ada tajuk novel terbaru Zahiril Adzim..novel itu diterbitkan apabila terlalu byk entry2 yg di taipkan di belog beliau.
aku turut serta memfollowing belog itu, dan trasa sgt kagum membaca setiap ayat yg ada..walaupon bg sesetengah org sgt kasar..tp itu lah yg unik nyer..

"Bogel Menuju Tuhan adalah salah satu tajuk catatan yang aku tulis di blog, satu masa dahulu. Ia merupakan satu keadaan yang aku gambarkan dalam setiap perjalanan kehidupan manusia yang percaya akan dugaan Tuhan. Tidak ada manusia yang terlepas dari dugaanNya, maka tidak adalah manusia yang tidak akan menempuh satu tempoh kesakitan, penuh perit dan pedih dalam hidupnya.

Aku simpulkan, buku ini adalah antologi catatan dan puisi sewaktu aku dalah hari - hari tidak berwarna, sebelum jingga"

dipetik dari : http://zahiriladzim.blogspot.com/

cik rose dan fatin sempat berdebat dgn seorg hamba yg nama nya dirahsiakan mengenai perkataan BOGEL itu sendiri. seperti apa yg telah dijangka oleh sang penulis..mmg itulah yg sedang terjadi dikala ini.

Aku pasti, akan wujud suara - suara yang mempertikaikan sekaligus menghakimi tajuk buku ini. Terserahlah, kerana aku yakin ramai pembaca hari ini lebih matang, lebih tahu apa yang lebih penting. Samada kulitnya atau isinya.

Dont judge a book by its title. Amaaigaaddd...

dipetik dari : http://zahiriladzim.blogspot.com/

ternyata mereka2 yang buta sastera sahaja akan berkata demikian..tajuk itu sndiri mempnyai maksud yang tersirat, kita sebagai pembaca perlu lebih telus berfikir dan meneliti maksud yang ingin disampai kan.. bukan nya seperti kata ini.

sy cuma xsetuju dgn pekataan bogel jew....rasa nya pekataan tu selalu diguna kn utk mengurai kn kata2 yg negatif ~ pe pon isi buku tu memang best.


ha3,,,tu laa..kang dh ckp td..sy nie cuma orng kampung jew...munkin perasaan malu perkataan yg kurang manis di angkat jd tajuk...sbb tu sy xsetuju pekataan bogel tu di sambung kn dgn pekataan tuhan...


sepatutnya kita guna semula ilmu masa sekolah dlu..ilmu bahasa melayu..dalami mksud sebelum menghakimi..
BOGEL dapat sy huraikan :: bersih dan suci dari semua komitmen , karma , perasaan dan kehendak..means zero..nothing.. :) mcm bayi..sesuci kain putih.. :) setelah diketik dan diselongkar dengan bantuan google.


terpulanglah pada kalian untuk menilai semula BMT itu..tp itulah naskah yg paling bagus pernah wujud selama penghidupan cik Rose :)


sedikit informasi mengenai BMT


penglipurlara ::




Harga: RM30 (tak termasuk kos penghantaran) 
Penerbit & Penyunting : Faisal Mustaffa 
Penulis & Rekabentuk Kulit : Zahiril Adzim 
Blurbs : Ana Raffali 
Prakata oleh Nora Murat. Sultanmuzaffar, Hanis Zalikha

Halaman:108 
ISBN: 978-967-10126-3-5 
Tahun: 2011 


To order; 

1. Pls SMS 017-2002944 (Type 
2. After confirmation from the administrator, pay the amount to maybank2u.com or Maybank Kawanku to account Faisal bin Mustaffa (MBB 114179439605) 

Belian Online
http://tokobuku.fotopages.com/

No comments:

Post a Comment