Photobucket
hyte!!! wlkom to ma lubly damn world! haha.. nothing much..but wut i rili2 noe..i rili2 lub the sibling damn2 much lol.. wit out them i felt empty! siyesly lol..its comes from bottom of ma heart! they are ma soul..ma life..and ma everythings! wit out them i NOTHING! hahaha... guys! pls..believe me..u`ols r ma everything now either ma family must come 1st la kan!♥♥♥♥♥♥♥

Tuesday, December 27, 2011

December is BACK!!! :)


wow!! time is running so fast lately!!! it's DECEMBER now!! unbeliveable!! ape yg bleh cik rose ckp tahun ni sememangnyer tahun yg sgt mencabar/ memilukan/ memedihkan / memeritkan / menyiksakan / menyusahkan bg cik rose! huh~ pnt btol nk menempuh hidup + berdiri sebagai seorang manusia bernama ROSE! hahahaha..

but u'ols..life MUST go on no matter WHAT!! :) yup..its so hard for girl like me to faced all circumstance..:)
tp cik rose tetap amek sume tuh sebagai pedoman/ pengajaran/ pengalaman dalam hidup ni supaya hari2 seterusnya akn dpt cik rose tempuh dgn kuat + semangat! hahah ;p

dlm tahun ni jer cik rose brjaya pecah rekod!! 4x keje bertukar dlm stahun!! hahaha..ko ader? xder kan? cik rose jer yg ader! hahahaha..tp ape leh wat..pengalaman mematangkan manusia kan..so cik rose amek sume tuh sbagai pengalaman untuk mendapat kerja yg lebih sempurna TANPA bantuan dr spe2 pn tau! hahaha..
YUP! cik rose brani ckp yg sememangnya cik rose dilahirkan untuk BERDIKARI! x mengharapkan bantuan @ jasa dari kawan/sahabat/besfriendforever/teman/cewek/sedara/sepupu/apa-apa jerla :) sndiri ssh..sndiri tanggung la kan! hahaha..

myb ade yg baca blog cik rose ni akan memaki hamun / mengata / mencerca/ menghina / mengutuk / menempelak /mentertawa / apa-apa jerla ....tp cik rose xkesah...ape yg mampu terluncur keluar dr mulut ni hanyalah Alhamdulillah.... semoga Allah merahmati hidup mereka-mereka ini dr sebarang bencana mahupun malapetakan.. :) InsyaAllah :)

mesti punya akan ader yg ckp cik rose ni menyusahkan/ membebankan / merepotkan / dan sebagainya ...tulus ikhlas dari hati...maafkan lah kesalahan daku ini~ cewaaahhh~ ops~ [serius] - yup..ampunkanlah segala keterlanjuran kata mahpun penulisan yg ada menyinggung mana-mana pihak yer :)

***p/s : mana yg xmampu da nk baca sbab meluat..sila-sila lah tinggalkan komen + BERAMBUS dr blog ni yer..:) korang kan da meluat..so xyah gatal nk scroll down nk baca lg ape yg ade.. ok? :)

Malaysia vs Syria ~



golllllllllllllll......tok Syria! hahaha...best g tgk bola...walau pon Malaysia kalah..per leh wat..dat time dorg2 ni pnt..bru blik dr Indon..Sukan Sea la kata kan..Gold Meddle tuh u'ols!! korg ade? xder kan? hhhahahha...
mula2 tuh mmg xnk g sbb ader seorang kawan/sahabat/besfriendforever/teman/cewek/sedara/sepupu/apa-apa jerla  tuh yg x sebulu..atau dlm erti kata lain..musuh la..hahaha..ikot skali...tp bila pk2 blik...bkn cik rose yg wat hal..dia yg cri pasal.ecewah..mula lah tuh cik rose nk admit slh cik rose..ops~..hehe :)
tp cik rose wt derk jer jer...yerla..hal lame...nk wt perla ungkit-ungkit bagai kan..so lyn jerla...tber2..nk dijadikan citer..eceh2...dramatik la plak! hhaha..dia ckp nk blik sbb cik rose ade!!! wakakakaka...x ke cm bdk2 tuh! asl cik rose leh menyelamberkan diri g stadium tp dia nk wat cm tuh plak..ni sp yg slh sbnarnyer ni? cik rose ke dia? haaaaaaaaaaaaaa..part tuh korg leh pk sndiri la kan :) cik rose mmpu ckp.. i have no comments bout dat! sorry ya!  wah! cm retis gitu! glamer mak nok! hahah ;p
mereka2 yg ada sume menaburkan pertayaan bagaimanakah / kenapakah / bilakah / berapakah / sama waktu denganya kah rose leh ttber nk dtg stadium..dan jawapan cik rose "dah org ajak..xkan aq nk tolak..xmanis tau..hehe"..soooooo sincerity tau..hahahha ;p tp tula..xsdp pd pndangan mata lah kan..bila pihak 11 lagi xerti memaniskan muka yg xbrape nk mnis tuh di hadapan kawan/sahabat/besfriendforever/teman/cewek/sedara/sepupu/apa-apa jerla yg lain..xpsl2 i dihujani / dibasahi / direnyai-i dgn segala prtnyaan tau! hahaha.. wutevah it is! i ttap berlagak selamber u! PROFESSIONAL tau!! ko hado? nan hado!! ;p
tapi MAAF tulis la yer kalau ader mne2 pihak/ orangperseorangan/ dua org / berkumpulan / umat manusia / makhluk ciptaan YANG MAHA ESA yang terasa mahupun terguris hati / jantung / ulu hempedu / usus besar & kecik / perut!!
**p/s : spe mkn cili dia terasa pedasnye..spe mkn cencaluk rasa la cencaluknyer.. :) peace no war!  :)

12 + 13 NOVEMBER = 50-50 :)

DAY 1
yup..myb ader yg xfhm dgn tittle entry kali ni.. :) xper..meh cik rose nk terang kan ckit..tuh ader lah date masa cik rose + SIBLINGS kawan/sahabat/besfriendforever/teman/cewek/sedara/sepupu/apa-apa jerla  pegi holiday @ Melaka Bandaraya Bersejarah! :)

hurm! mmg sgt berliku-liku seminggu sblom pentravelan kami tuh! mencabar giler seyh! huhu~ mne x nyer..last minit homestay CANCEL!!! damn! WTF la kan! huhu..cri la apartment/homestay/ rumah sewa/rumah tumpangan/hotel agak2 xbajet kot yg berharga rm200 tuh 1 hari! sbabnyer? itu jerla bajet kami yg ade..huhu...sedeyh kan? apartment sume da SOLD OUT!! damn! npe ramai sgt yg nk p holiday dat time pon xtau la..pdahal lom sekul holidey lg pon! huh~ menci mak tau....hehehe..
cri2 punya cri..bygkan lah..brape hri cri..akhirnya...sari sblom g..Alhamdulillah dpt jugak hotel bajet! Name hotel tuh HOTEL MESRA NORHAYATI! :) setel 1 masalah! tber2... jeng3...
ade plak mslah lg! huh~ ade plak yg xdpt pergi! sebab? gaji xmsuk lagi! damn! once again problem dtg bertimpa2.. mcm buah kelapa baru gugur..tergolek2 buah tuh kan? haaa..cm tuh jugak la prob cik rose ni tau! huhu..sedeyh kan? [jgn korg ngis da la yer] ;)

akhirnya bila sume kata sepakat da diambil...insan bertuah trsebut WAJIB jugak ikot..atas sebab musabab yg telah diambil kira [ P&C- so xleh citer detail..sorry :)]
bila da konfem plak sume...tber-tber ade plak mslah lg! damn~ time tuh otak ni da menggelegak da! hurm~ [xper..lyn story dlu] ade plak yg kne kje! damn! pdahal da pesan sebulan awal da..JANGAN KERJA!! AMEK CUTI / MEDICAL LEAVE (MC).. tp ade yg degil.xper la..bg lagi pluang.. :) sbb xnk spoil kan mood msing2.... bila sume da setel..akhirnya 1 kata putus di capai...sebiji keta gerak dlu..2 bji keta lg gerak lpas blik kerja (1.30ptg). :)


keta prtma bergerk dr PUCHONG kul 10.00pg..mmg ngam2..pndai bajet time dorg ni! hahah :) dan kami pon bergerak la smbil bersiar-siar...akhirnya berjaya smpai sne pda pukul 1 thgari! pndai lg dorg ni bajet time! hahaha..

bila da check-in kami pon lending la dlm blik...tber2...dpt plak perkhabran kurang gumbira dr puak-puak yg trtinggal bahawasanya mereka BELUM pon bertolak lag!! padahal jam da menunjukan pukul 2.15 ptg! damn~ why are they soooooooooooo late?? hurm~ bila ingat blik..ok..fhm..janji melayu kan :) redho jerla...
akhirnya..mereka bertolak jugak... :) dan kami pon ke JJ Ayerkeroh untuk jumpa dorg...dasat ktrg ni brjalan2....haha.. :) kami ni pn mmg kaki brjalan...so layn kan jerla! :) da smpai sne...da lunch + hi-tea! :) kami pon berjalan2 di tepi pantai smbil berPITCHA!! hah~ tuh kan mmg kesukaan kami! hahah! ;p


bila blik je hotel..kononnye nk mandi la kan..tup2...air xder!! damn~ apelah bencana kitorg plak kali ni..huh~ hotel cntik da even bajet pon! tp 1 hotel xder air!! apekes weyh! WTF tol la kan..hurm~ nk dijadikan citer..tgu punye tggu..kul 9.30 bru la kami sume da bersiap..itupon hasil ihsan 3-4 titik air ygh kuar! xke sadis bunyik nyer tuh! hurm~ pe leh wat.. :( so sad.. xperla..xleh wt pe..nk mrh bnda da jdi...
so mlm tuh segala plan kami jd tuggang terbalik da..hurm :'( kami hnya sempat jln2 sekitar Jonker Walk jerla + Umbai... :) blik pon da late nite..so nseb air da ade..,mnd2 tros membute! nyte peeps~ haha ;p


DAY 2 :)

bgun pg tros rasa lapo! per lag..pas siap! kami pon ke kedai tujuh sebelas! haha [7 eleven la ] untuk membeli meggi!! dasat weyh!! pepagi bekfex meggi! korg ader? x kan? hahaha...pas da check-out..kitrg pon berjalan2 la sekitar badar hilir! nk tau kitrg g mne..pls take a look our piitcha ya! tq! :)
so...dr 5 stars i just can give 2 and 1/2 stars only..sorry guys..myb next time we can do more better than this! InsyaAllah! :)
*** p/s : maaf yer kalau ader yg terasa dgn kata2 cik rose..harap dimaafi yer syg2 ku sekalian! <3 ~ luv ya! :)

30 November 2011....




yer..arini mmg arijadi cik rose..tp mcm slalu la..xseriah HB org lain :) tp xpe..cik rose da biasa da....spnjang 22thun ni ape yg cik rose tau..majlis yg paling meriah masa cik rose umur 5 thun..dat time mmg sgt2 meriah..yerla..budak2 kan..tp nk dpt blik suasana cm tuh mmg sgt2 la ssh..hahahha..
g pon cik rose ni bkn lah seorg kawan/sahabat/besfriendforever/teman/cewek/sedara/sepupu/apa-apa jerla yang baik/comel/cantik/penyayang/baik hati/apa-apa jerla pd org di luar sne..hahaha..tp xpe..jnji pada usia begini cik rose masih lagi diberi kesempatan untuk menikmati kehidupan di serba moden ini.. Alhamdulillah... :)
tp tipu lah lau cik rose ckp cik rose xnk lgsung rasa sume tuh...yerla..terasa diri disyangi itu..cewaahh~ ;p tp xpe la..teman2 cik rose sume bz..so biar lah mereka membzkan diri mereka tuh.. :)
xkesah la u'ols jnji umur cik rose da pon genap 22thun...cuma lesen keta jer xde lg..haha..malu mak nok...asik ssh kan org jer..ciankawan/sahabat/besfriendforever/teman/cewek/sedara/sepupu/apa-apa jerla cik rose tuh..slalu sgt jd dreber x bertauliah... :) maaf yer kawan/sahabat/besfriendforever/teman/cewek/sedara/sepupu/apa-apa jerla ....:)

dan disebabkan itulah cik rose da jd baik skrg..dok umah jer..hahaha..pagi bgun g keje..blik keje tgk tv..pas tuh tido blik, esok bgun g keje..gitu la seterusnya..ntah smpai bila pn tatau.. :)per leh wat..nk kuar xmampu...cik rose ader car key (kaki) jer..hahah :)

oke la u'ols...we better endup first ye..t cik rose smbung blik..al-maklumlah..citer best pon da setat..so kita lyn tv dlu yer..lyn blog ni pai bila2 pon x terabis...hahahha...
av a gud rest yer kawan/sahabat/besfriendforever/teman/cewek/sedara/sepupu/apa-apa jerla .... :)
luv ya! <3

Thursday, October 6, 2011

open House

its been so long i didn`t write anything inside here! bcoz i didn`t pay my berukband..so i can`t on9 lol..haha..what a pity girl! ;p shame on u la Ms.Rose! hahaha..

last Eid-Ul-Fitr..we ols sume g ler jln2 open house..just only ONE day oke..kita sume pergi 10 buah RUMAH! dasyat giler! hahaha..bygkan lah ape jd pada perut2 kami semua..hehehe..perut sume menonjol ke hadapan oke! hahaha..

last year kami pegi at least THREE house per day! but this year we av to go 10 houses per DAY! haha..
pape pun we had enjoyed the journey! hehe..abis sume rumah kami redah! xper..nme pon raya kan..so boleh diampunkan lg keGEMBELAN kami meredah rumah sibling sibling..hehehe ;p

so..please take a look all thse pitcha the u`ll noe how clumsy we are! av a nice day readers~







Saturday, September 10, 2011

Ramadhan + Eid- ul Fitr

salam to all
Ramdhan tahun ramdhan yg sgt bermkna buat diri cik Rose~ terlalu byk kenangan pahit dr yg manis rasa nye :)
tp itu semua menguatkan lagi diri yg da sememangnya kuat! hahaha ;p
itu semua akan cik Rose amik sebagai cabaran dan dugaan sepanjang bulan Ramadhan lalu.

sepanjang Ramadhan lalu, byk sgt jemputan berbuka kt luar..haha..sna sni ada event berbuka puasa :)

tp yg paling best time event Yok Sahur anjuran Murai.com bersama2 Rumah Kebajikan At-Taqwa @ Putra Perdana! mmg SYIOK wooo~ hehehe..ramai giler artis dtg weyh! haha



bagi raya tahun ni plak..keluarga besar Hajah Munah ada warna tema! HIJAU! hamek ko! mne lak nk cri kaler ijo ni..haha....dari sebelum puasa..smpai Ramadhan yg ke-28, baru lah cik Rose jumpa baju raya kaler ijo! itupun nsib ader size! hakhak..berkat kesabaran la katakan...cewah~! 

mmg semua nyer kaler ijo tahun ni..bila berphoto ramai2..ader plak ygkata cm org HUTAN! hampeh jer~ 
dengki la tuh bab baju kitorg sume chantek2~! seragam gitu~ #koader? haha ;p


tahun ni jugak la thun 1st cik Rose kluarkan bajet tok duit raya..tp khan tok ANAK2 BUAH jer..sepupu-sepapat xdo yo~ harap maklum! haha ;p

tp raya thun ni terasa bosan ckit..xmcm last year! every week merayau jer...sne sini open house..tahun ni Cik Rose rasa nk slow kan ckit xtvt..yerla..duit pon mkin lama makin abis..so nk xnk..kena la berjimat..lau asik kuar pon duit pon byk la kuao..yer dak? hehe :)


For who r asking about my Open House..tgu jer la lau ader invitation kt FB ke..Twitter ker..handphone korg ker...InsyaAllah,..ader rezeki lebih..ader la Open House yer :)


itu jer la yg mampu cik Rose coretankan kt cni..insyaAllah..kalau ader keizinan + kelapangan waktu..cik Rose coretkan lagi ape entry yg cik Rose rasa sesuai utk dibaca kalian~ InsyaAllah :)


p/s :: lau g Open House, jgn mkn byk2 sgt..t berat badan naek!! haha.. ;p

*** lots of Love***










Friday, August 12, 2011

anti-lelaki

rasa nak gelak pon ader..rasa mcm nk gelak sambil guling2 kt lantai! xD
ade ke patot seorg hamba Allah ni ckap yg cik Rose ni x suka tgk kwan2 cikRose ader BOYFRIEND atau dlm bahsa pasarnye PAKWE! damn! eh hello! asal la cetek sgt pemikiran ko tuh..blaja bukan maen pandai lg..tp nk menilai niat + usaha murni seorg kawan bodoh sekali! konon aku jeles la ko ada pakwe bagai?
eh hello, xpernah dlm hati aku ni ada rasa kejelousan walaupon sekelumit! aku gembira tgk kawan2 aku bahagia..at least aku tau akan ada org yg boleh jaga korg!
ni x..ko rela dgr ckp2 org dr bertanya aku sendiri! adil ke kau buat aku mcm tuh ha? cbe kalau org judge ko mcm tuh..tau pon melenting bagai..itu inisume xkena..kau jerla betul..org lain sume nyer salah..ckp org gedik bagai..tp diri sendiri?? lu pikir la sendiri beb!

sebab aku sayang kan korg la aku nk korg berhati2..aku xnk korg kecewa..bukan sebab aku DENGKI! tp pernah x korg tnya aku sume ni? xkan? penah x korg tnya kenapa aku wat cm tuh? xkan? itulah manusia..suka menilai org dari luaran..tak pernah cuba untuk selami ke dasar memahani niat sebenar nya. itulah sebenarnya sifat mahkluk yg diberi nama MANUSIA ni kan? hurm

lepas ni tolonglah..kalau ada rasa x puas hati dgn segala tindak tanduk CikRose, jumpa terus..xpayah nk dgr ckp org lain..org lain boleh ckap apa je yg dia nk..tp yang kena nyer CikRose..bukan org CNN tuh!

pada sesapa yg terasa..harap dimaafi, ini blog cikRose, so cikRose ada hak untuk meluahkan segala yang terbuku dalam hati ni.ok? <3

bercamur aduk

hari ni telah pon masuk hari ke-12 umat islam diseluruh muka bumi ini menyambut Ramadhan. Maaf jika Cik Rose terlewat mengucapkan Al-Mubarak pada semua.. :)
semalam ada hari yg paling sukar untuk di tempuh. Dengan keadaan kerja yg sgt byk, dgn masalah yg tber2 dtg menimpa..rasa nk jerit, marah, nk tumbuk org semua ada..xtau da mcm mana nk luah rasa SAKIT HATI dan rasa BENCI yang meluap2 ni.
ape prasan korg bila korg da reserved table kt satu tmpat..then trpksa cancel last minute?? alsan? sbab xder duit!! damn! why dont u told us earlier b4 u decide nk pergi?? eh hello..ngat cik Rose ni ape? kuli batak korg??
and now tuan kedai tuh dok call..text bagai!! he BLAME on ME!! not u! damn! cik Rose tersangat la malu..rasa nk sorok muka ni bawah kereta! Astagfirullahalazim..istigfar pnjang cik Rose bila org tuh panggil cik Rose penipu coz of FAKE RESERVATION!! eh hello..its easier for u to talk than to face the problem!! mmg sgt snang sgt nk ckp...ckap jer la pape..tp yg rasa nye? aku! buan kau! MasyaAllah..kenapa la perlu ada org mcm ni..xtau la nk ckp ape..rasa mcm nk disappear je dr ko! aku xtau la mcm mana nk berhadapan dgn kau..aku xrasa aku boleh..
maaf lah..aku da xder rasa respect pada kau..hilang!! hurm..
maybe for those yg rasa bnda ni bnda kecik akan ckp cik Rose bodah..or akan soh bersabar..oke fine..leh trime..tp bukan korg yg kena pon! DAMN!! yg kena aku! aku sggup x berbuka dgn family aku sbb nk berbuka dgn al my BFF tp ni yg jadi!
SUMPAH AKU BENCI KAU!!


Friday, July 29, 2011

S'pore PELAKON terhebat di padang!

Penyelamat Malaysia! <3

TERSINGKIR di pusingan kedua kelayakan Piala Dunia 2014 dengan agregat 6-4 selepas seri 1-1 dalam aksi timbal balik menentang Singapura, malam tadi adalah keputusan yang tidak adil buat ketua jurulatih negara, Datuk K Rajagobal.
Bagi pengendali negara berusia 55 tahun itu, barisan Harimau Malaya sebenarnya mampu memenangi perlawanan itu jika tidak kerana taktik pemain lawan yang gemar melengah-lengahkan permainan.

“Saya tidak fikir keputusan ini adil buat kami, secara jujurnya kami boleh memenangi perlawanan ini. Walaupun secara keseluruhan kami tidak tewas malam ini (semalam), saya gembira dengan permainan pemain-pemain khususnya pada babak kedua,” katanya pada sidang media selepas tamat perlawanan.


Semuanya tidak menjadi buat Malaysia pada babak pertama apabila bahagian serangan yang diketuai, Mohd Safee Sali gagal memecah benteng pasukan pelawat meskipun mendapat sorakan padu 90,000 penonton di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Ketiadaan kapten, Mohd Safiq Rahim yang digantung perlawanan nyata memberi kesan apabila pengganti Ismail Faruqi Ashari tenggelam di bahagian tengah.


Sebaliknya skuad singa memperoleh sekurang-kurangnya tiga percubaan terbaik termasuk sepakan jarak dekat pemain ‘import’ Qiu Li dan Aleksandar Duric namun berjaya dihalang dengan ketangkasan penjaga gol negara, Khairul Fahmi Che Mat.



Dengan pemain Singapura kendalian Radojko Avramovich lebih gemar ‘berlakon’ seperti kecederaan untuk melengah-lengahkan permainan, babak pertama berakhir 0-0.

Namun kedudukan berubah pada separuh masa kedua. Bermula dengan gerakan pemain sayap lincah, S Kunanlan bijak memperdayakan dua pemain Singapura melorongkan bola kepada Safee yang merembat deras menewaskan penjaga gol Mohamad Izwan Mahbud di minit ke-57.




amun ketika Harimau Malaya hanya memerlukan satu gol lagi untuk mengikat agregat 5-5, pintu gol dibocori di minit ke-72 hasil percubaan pemain natrulisasi dari China, Shi Jiayi sekali gus menyentap semangat juang anak buah Rajagobal.

Tambah perit pemain gantian Ahmad Fakri Saarani dilayangkan kad merah pengadil Jepun, Takayama Hiroyoshi pada masa tambahan dengan Singapura pula meneruskan taktik melengahkan permainan sehingga wisel penamat dibunyikan.


“Kami mendapat satu gol dan kami sepatutnya boleh menambah jaringan kedua tapi permainan kami sering diganggu dengan tindakan pemain Singapura yang kerap cedera.


“Saya tidak fikir pemain-pemain mengecewakan peminat yang datang memberi sokongan kerana mereka sudah berusaha bersungguh-sungguh,” katanya.


Dengan agregat 6-4 Singapura mara ke pusingan ketiga peringkat kumpulan manakala Malaysia juara Piala Suzuki AFF dan Sukan Sea Laos 2009 pula terus kempunan sejak bersaing di peringkat kelayakan Piala Dunia pada 1974.



Lose wit Dignity!

Malaysia berjaya menjaringkan gol


KEHADIRAN kira-kira 90,000 penyokong gagal membangkitkan semangat Harimau Malaya untuk memadamkan kelebihan dua gol Singapura pada aksi timbal balik di Stadium Nasional Bukit Jalil semalam.
Skuad kendalian ketua jurulatih negara, Datuk K Rajagobal sekadar mencatatkan keputusan seri 1-1 sekali gus membolehkan negara jiran itu mara ke pusingan ketiga kelayakan Piala Dunia 2014 zon Asia dengan agregat 6-4.

Ketiadaan kapten negara, Mohd Safiq Rahim yang dilayangkan kad merah jelas memberi kesan kepada jentera tengah skuad negara apabila penggantinya, Ismail Faruqi Ashari gagal mencorakkan sebarang gerakan berbahaya untuk barisan depan negara diketuai Mohd Safee Sali yang dilantik sebagai kapten malam semalam.


Malah Ismail Faruqi dilihat gagal bergandingan dengan baik bersama Amar Rohidan untuk menguasai bahagian tengah membolehkan lawan bebas mengatur serangan ke kubu negara yang dikawal Khairul Fahmi Che Mat dan keadaan bertambah parah apabila tonggak pertahanan tengah berpengalaman, Mohd Aidil Zafuan Abdul Radzak dikeluarkan pada minit ke-22 kerana kecederaan.

Harimau Malaya seharusnya berterima kasih kepada penjaga gol Kelantan itu apabila menyelamatkan beberapa percubaan berbahaya lawan terutamanya percubaan jarak dekat Qiu Li pada minit ke-10 serta sepakan percuma Mohamad Shaiful Esah Nain pada minit ke-38.


Skuad negara juga sebenarnya mempunyai peluang awal untuk membuka jaringan namun rembatan lemah S Kunanlan dalam kotak penalti pada minit keempat berjaya diselamatkan penjaga gol lawan, Mohamad Izwan Mahbud. Walaupun menyedari kepincangan dalam skuadnya pada babak pertama, Rajagobal masih menaruh kepercayaan kepada kesebelasan pemain yang sama di awal babak kedua sekali gus meyaksikan Aleksandar Duric dan rakan-rakan terus menguasai permainan.



Gol semangat yang ditunggu akhirnya tiba menerusi rembatan penyerang Pelita Jaya, Mohd Safee Sali pada minit ke-57 untuk merapatkan kedudukan 5-4 secara agregat selepas Singapura mencatatkan kemenangan 5-3 di Stadium Jalan Besar, Sabtu lalu.

Namun gol yang membakar api perjuangan pemain negara itu segera dipadamkan Singapura pada minit ke-72 apabila Shi Jiayi akhirnya berjaya menewaskan Khairul Fahmi untuk menyamakan kedudukan.


"Avramovic puas hati" - Coach S'pore

          APA saja yang kritikan yang dilemparkan kepada pemain-pemainnya tidak diendahkan jurulatih Singapura, Radojko Avramovic kerana baginya, pasukannya berhak untuk mara ke pusingan ketiga kelayakan Piala Dunia 2014 selepas mengatasi Malaysia menerusi agregat 6-4 malam tadi.
Radojko yang turut dikenali dengan gelaran Raddy berpuas hati dengan barisan pemainnya yang berjaya mengharungi sorakan padu 90,000 penyokong Harimau Malaya di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Baginya, keputusan seri 1-1 pada perlawanan kedua pusingan kedua dengan Malaysia sudah cukup untuk mereka mara ke peringkat seterusnya walaupun pemain-pemainnya dikritik kerana bermain kotor kerana gemar melengah-lengahkan permainan.


“Ini perlawanan yang hebat dipamerkan kedua-dua pasukan. Kami sebenarnya boleh menjaringkan lebih dua gol dalam perlawanan ini tapi saya tidak faham dengan beberapa keputusan pengadil malam ini (semalam).

“Saya tidak fikir pemain saya sengaja melengah-lengahkan permainan kerana mereka sebenarnya memang cedera. Pengadil sepatutnya melindungi pemain-pemain,” katanya pada sidang media semalam.


dipetik dari :: http://www.hmetro.com.my

Wednesday, July 27, 2011

Sugar Glider name QiQi

Al-kisahnya...mlm td..g lepaking kt Danau Kota punya Uptown la...jln punya jln (window shopping)..tber2 ader 1 petshop kt citu yg jual Sugar Glider shj..so ape lg..cik Zurra pon menyinggah la kt citu..nk tgk2 katanya..
tgk punya tgk..kitorg tnya harga..

tnya punya tnya abg tuh letak rm270 sekor..ok lg..zurra pon cm nk beli..tawar punya tawar..last price dpt rm350 include :: sangkar(big), shampoo, supplement, sugar glider sekor, porch bag....hah!! xke murah tuh!! giler babeng la!!!

sugar glider tuh plak..bapok la chomel nyer..tuhan je yg tahu..da la baby..comel lak tuh..kecik jer...da nme pon baby kan! hahahha...adoiii...xmampu nk ckp cmner..tp qiqi tuh meme comeyh la! geram jer!

1st nite..zurra xpat jaga..so cik rose jaga..hahaha...agak batak ckit la kan..sbb tak nk tido walaupon mata da nk terburai..sbb ape..dok tgk gelagat qiqi..hahaha...cute giler! hahaha..kitorg siap da ader nme pggilan da..zurra :: MUMMY cik Rose :: mama!!! hahhaa..korg ader? xder kan? ;p

tp mlm ni mummy nk amek da qiqi..huhu..i'll be missing u qiqi!! huhu... <3


Malaysia vs S'pore - Kelayakan Piala Dunia Zon Asia



korg mesti tau bahawasanya esok adalah tarikh keramat bg Malaysia kan? hahahaha..mna yg xtau tuh sje wat2 xtau ker or mmg xamek tau? xbaek korg ni.. :)

tapi yang paling menghampakan cik Rose and friends adalah :: kami xdapt beli tiket tuh la!!! giler sedih la!! cm nk ngis!! (yer ker :p) nk book on9 xder credir card! cmno? hancur hati ku~ (smbl nyanyi lgu DEWA) hahaha...sedih giler2..

tapi bgos la tix abis..mkna nyer org skrg da boleh terima Harimau Malaya...da x kutok2 cm dlu lg da..baru lah korg dpt bukak mata luas2 kan skrg? (spe terasa tuh lantak pi la!) kalau dlu sume dok pakat kutok bagai...skrg jer bru nk trime..hope korg leh la support Harimau ni pai bile oke? even kalau dorg jatuh 1 hari nanti..jgn plak korg kutok! mengerti?? xD

mlm td cik Rose g Uptown Danau Kota..perh..kiri kanan org dok jual jersi Harimau Malaya..perh..mmg penuh la kedai2 tuh..konfem kaya tokey kedai tuh! hakhak..dr size budak...smpai la size xxxl kot..sume nyer ader..bak kata tukang jual tuh "mali kakak..mali beli ini jersi..manyak murah..sapuloh ringgt sja.." hahaha...mmg rm10 jer pon..oke la kan..nk bli original x mampu akk oii...hahaha

yang paling menyedihkan hati bila pg td cik rose bukak link ni http://www.tickethotline.com.my/ kononya nk beli tiket la..skali hampeh!! sume sold out!! mau x nyer cik Rose sumpah seranah..hahahaha..padan muka..da tau nk beli tp lengah2kan...mnyesal sndiri! muahahah ;p

***mimpi jela dapat beli tiket niyh :(***

Tp tkperla..tgk dpan tv pon boleh! hehehe..jnji sokong! and to Harimau Malaya team..make sure korg jgn bg hampa fans korg..do the best..even spore skrg lebh score dr korg..korg kena buktikan yg korg bukan lemah..korg kena buktikan yg korg sbnrnye The Best!

Monday, July 25, 2011

i'm weak!

bkn bru smlm ko knl aq..da sgt lme..it's been 7yrs! and u really know my weakness! tp hrini ko sentuh kelemahan aku tuh! apa ko nak dr aku sbnrnya?? yer! aq tau ko pnh tolong mse aq kna tgkap basah! ko ungkit! aq leh trime..tp bila ko sentuh mak bpk aq..sorry dude..i'm pissed off! u noe that is my biggest weakness!! but u still touch it! kau jugk tau aq xboleh mrh org..tp ko buat aku mrh ko! ape ko nk sbnrnya??? ko nk tgk aq jatuh?? ha?? ko nk tgk aq mati ker ha bru kau puas hti??

yes! u did it!! mmg aq mrh kau giller babi..but then im feel like i wanna kill myself!! u noe dat dude!!!
THANK YOU SO MUCH!

Sunday, July 24, 2011

so what??

weyh!! aku ade mulut..so sukati aku r nk ckp ape! lau aq sebut nme ko pon lau bnda xbetul asl lak ko nk terasa?? siap nk menyalak2 lagi!! ko pehal? xpuas hati dgn aq?? so what? nk pukul aq? pukul la! nk bunuh aku?? bunuh r!! nk tembak aku?? tembak r!! ko ingat aku takot?? g MAMPOS r weyh!!! hilang sorg kawan ko aku x kesah la!! mmg sial la ko kan??

kesian dia

tber2 cik Rose teringat sesuatu tg boleh dishare kt cni.. :)
tak lama dlu sedang dduk melepak kat KL, ttber2 ade sorg budak dtg jumpa aku..aku xknl pon spe dia..tp nmpak mcm naif giler..dia tegur pon dgn cra yg sgt berhemah..so hati terdetik 'layan jerla budak ni..kesian plak tgk muka dia' :)

lyan punya layan..tber2 dia bukak crite pasal hidup dia..kesian dia..rupa2nya budak ni ade mslah dgn fmily dia..erm..biarlah cik Rose knlkan dia sebgai Anita (bukan nama sebenar). :)

"akak sy nk tnya boleh?",anita memulakan bicara. "nk tnya ape dik?" "akk bhagia x dgn family akk?" 
terkjut kejap! npe plak budak ni..tber2 tnya soklan mcm tuh..buang tebiat ke ape ni? huhu... "bahagia sgt dik..npa plak adik tnya cmtuh?" aq dapat perasan muka anita berubah bila aku ckp mcm tuh...

"akk nk dgr crite pasal sy x? sy xder teman nk crite...sy ingt nk crite dgn akk jer..boleh x?" tnya anita lg. "boleh dik..crite la". "sya ader 3 org adik beradik..2 orang laki..sy sorg jer perempuan, mak sya xkeje..ayah jer keje". "Ooooo..da tuh? ape mslhnyer?", tnya ku.

"sebulan lpas sy blik kg..ader kenduri..isteri sepupu sy nk pergi umrah..so dia buat kenduri..mula2 sy xnk pergi..tp dia col pagi2 buta pksa pergi..sy kesian la..so pergi..sy tnya mak sy nk ekot x..mak sy ckp tkperlah..sbb ayah sy x bg". terus anita lg "tapi sy kesian mak sy..dia mesti sedeyh..sy tau tuh".

"da tuh awk blik kg x?" tnya aku lg. "terpksa blik jugak..sbb mak suroh".
aku lihat matanya berair.basah. seperti menahan air mata jernih dr terus mengalir. aq terkesima bila melihat dia begitu. sungguh x ku sangka..dr luaran dia seperti seorang yg tiada masalah hidup..tp trnyata sangkaan ku meleset.

anita meneruskan crite lagi. "akk nk tau..sy smpai2 jer sume org dok tnya..sy sorg jer ke..mana mak dgn ayah..sy jd xtau nk ckp ape da..sbb mmg slalu mcm tuh..pantang je ada kenduri ke..ape ker..mst sy sorg jer yg blik..mak dgn ayah sy msti x ikot..cume kdg2 je mak sy ikot..tuh pon tgk mood ayah sy..lau dia bg..bru mak ikot", cerita anita.

"Ooooo....abis tuh awk ckp ape je dgn dorg sume?" tnya aku lagi. "sya cakp la mak sy cbok...adik sy ader event kt sekolah, so xdpt nk dtg..cuma mak kirim salam jer nan dorg". "ok la tuh..at least mak awk ader jugak kirim salam" kata aku.

aku masih lg tertanya2..npa budak ni crite kt aku masalah dia..knl ke aku dgn dia? rasa2 aku xpnh plak knl dia..terselisih pon xpenh! hahaha..tp aku layankan aje..sekurang2nya ada jugak kwn smbil tgu mmber2 aku smpai..tp jauh disudut hati..aku kesian kan dia. hurm..

"lepas abis jer kenduri, mse siap2 nk packing lauk2..mkcik sy tber2 besuara..aku ada kampung..so mmg wajib la aku blik jenguk kg tuh selalu! dia ckp smbil pndang sy kak..mula2 sy x terasa sgt..tp bila sy nmpk mkcik2 yg laen bg isyarat mcm tuju kan kt sya..tros sy terasa giler!!", marah Anita.

apa yang aku mampu ckp hanyalah "sabar jerla dik..mungkin mreka xtau ape sbnrnya yg awk rasa..sbb tuh dorg maen ckp jer..mungkin dorg x sngaja nk ckp mcm tu..mne tau kan...", kata aku cuba untuk menyejukan hati anita.

agak lama jugak lah kami brcerita. dari satu kedai ke satu kedai kami melepak..berbelas2 gelas air yang kami minum..barulah aku teringat yg aku mempunyai janji temu dgn teman2..lalu ku titipkan beberapa pesanan buat Anita.

"bersbarlah, sesungguhnya ujian itu akan membuat kita lebih tabah untuk menghadapi hidup. itu juga akan membuat kita lebih matang, dan jgn sesekali pernah untuk lari dr menghadapi masalah yang ada. juga jgn pernah menidakkan kenyataan", nasihat aku.

"InsyaAllah kak", janji Anita pada ku. Bertanya pada diri sendiri, apa akn lakukan jika aku berada ditempatnya? adakah aku akan patah semangat? atau adakah aku akan hilang arah hidup? Jiwa kacau mungkin? hurm..entahlah. Harap2 aq tidak menjadi seperti dia :)

buat Anita, akk harap awk tabah teruskan hidup yer? akk percaya awk gadis yg kuat! luv u dik! <3

Saturday, July 23, 2011

keredhaan yang dirahmati





tber2 rasa tangan ini gatal untuk menaip sesuatu..aq perlukan teman untuk bercerita..tp siapa yg sudi? mahukah curahan hati ini didengari mereka? apekah mereka2 ini siap untuk mendengar keluh kesah yg lahir dr hati seorang hamba yg bernama rose? hurm..fikiran melayang terbang..jauh entah kemana..tidak tahu ape yg hendak dicari nyer..
ketenangan barangkali..ketengan yang sekian lama di cari, tp tiada terjumpa, masih terpinga2 untuk meneruskan hidup yang ntah brapa lama akan bertahan.. :)


meyingkap tabir malam dengan perasaan yang berbaur..marah! sedih! gembira?? jauh sekali..hurm..setelah 22 thun menginap di bumi..baru mlm ini terasa ingin meluahkan segala perasaan..perasaan yg telah lama disimpan lalu menjadi karah yang sgt menyakitkan..


punca nya hanya satu..mencari lelaki yang betul2 lelaki! ye! itulah yg aku rasa kan selama ni..mungkin melalui mata kasar kamu melihat aku seperti terasa sgt bahagia menikmati hidup bersama keluarga..zahirnya..batinya?  hanya yg mengalami sahaja tahu..


memang!! aq cemburu pada mereka yg mempunyai keluarga yg sgt bahagia! tp aq? bahagiakah aq? gembirakah aq? hari2 yang aku lalui semakin kelam..inginku lari jauh ke hujung dunia..berteriak pd sang alam, menyatakan keluh kesahku. 


hanya sang alam sahaja mengerti perasaan ku. sang alam sahaja yg dapat melihat segala musibah yg berlaku. dia lah saksi terbesar dalam hidup ku. mempunyai lelaki seperti itu tidak pernah membuatku rasa bahagia, malahan makin terluka dengan tindak tanduknya, seperti menganggap aq tidak pernah wujud dialam fana ini.


bukankah aku dijadikan dr benih engkau sendiri? tp mengapa ini balasan yg aq terima? atau ini adalah balasan diatas segala kesalahan merek2 yang terdahullu? lalu kau lemparkan dosa itu terhadap ku..sepatutnya engkau lebih mengerti, kau sepatutnya melihat aku seperti engkau melihat diri kau. aku adalah jelmaan diri kau yg sebenar, cuma kita berlainan jantina. 


kau lelaki dan aku perempuan! itu sahaja beza nya! yang lain? semuanya serupa! tiada tolok bandingan nya! tapi kenapa engkau menidakkan semua ini? kau campak aq kedalam dosa yang engkau sendiri lakukan! kau tolak aku jauh dari kehidupan kau! apakah ini yang engkau hendak lihat setelah terhasilnya aku? 


kau kurangkan kasih sayang kau! tahu kah engkau bahawa aku terlalu mendambakan kasih sayang kau!! terlalu lama aq mendambakan nya! 22 tahun aku menanti! tp tiada pon satu perkhabaran gembira yang aku dengar! 


aku menjadi lemah tatkala ini berlaku, aku hampir tidak berdaya memandang wajah mulus mu apatah lagi menengurmu. karena aku tau bahawa aku akan terus terluka dengan perilakumu.


mungkin selamanya akan terus begini. aku redha :)

hari yang menyebalkan!

hari2ku berlalu dgn sgt indah..tetapi tidak terlalu lama bertahan..tiba2 perkhabaran yg tidk enak singgah menyapa pendengaran :) berlaku satu pertemuan yang trnyata amat membuntukan benak fikiranku..segala kesalahan diri ditujukan pada mereka2 yang masih mentah mengenal kehidupan. sedangkan kesalahan itu dtg nya dari kekhilafan kendiri. apakah 'kejelousan' menyebabkan terjadi nya perkara berbangkit ini? setelah ditimbal..kesalahan ini berlaku kerana terdapatnya kesalahfahaman antara hamba2 ini :)



maka setelah kata sepakat dicapai, maka berlaku la tolenrasi diantara kedua2 belah pihak. selamat la sudah akhirnya pertemuan yg bagiku agak mengjengkelkan. harap selepas ini tiada lg persengketan berlaku..kalau ada pon biarlah secara berhemah...bukan nya seperti td..hanya tau menunjuk kearah org yg serba kenaifan..ingat la bahawa 1 jari menunjuk kearah org..lg 4 menunjuk kearah diri sendiri :)

Friday, July 22, 2011

Malaysia XI vs Chelsea (The Blues)


KUALA LUMPUR - Chelsea perlu tabik kepada skuad Pilihan Malaysia apabila status gah mereka selaku naib juara Liga Perdana Inggeris musim lalu sekadar menyaksikan mereka menang 1-0 pada aksi persahabatan di Stadium Nasional Bukit Jalil, semalam.

Skuad Blues hanya menang hasil jaringan kontroversi Didier Drogba, apabila penjaga garisan, M. Sivanesan membenarkan jaringan hasil sepakan percuma penyerang sensasi Chelsea itu pada minit ke-78.

Bola sepakan Drogba yang dilakukan dari jarak 20 meter, jelas belum melepasi garisan gol selepas terkena palang dan melantun semula kembali ke arah penjaga gol, Mohd. Izham Tarmizi namun Sivanesan mengangkat bendera bagi mengesahkan jaringan tersebut.

Malaysia menolak peluang untuk menyamakan kedudukan pada minit ke-84 menerusi A. Thamil Arasu, namun dia gopoh apabila hanya berhadapan penjaga gol Chelsea, Peter Cech dan langsung tidak dicabar oleh pertahanan Chelsea, tetapi dia percubaannya jauh tersasar.

Tidak banyak harapan diberikan kepada skuad Pilihan Malaysia yang menggunakan 13 tonggak Harimau Muda di samping dibantu 9 pemain senior, namun persembahan mereka terbaik jika dibandingkan dengan dua keputusan sebelum ini ketika skuad Harimau Malaya kalah 0-4 kepada Arsenal dan 3-6 kepada Liverpool.

Seperti mana yang dijanjikan jurulatih Ong Kim Swee, dia menurunkan semua pemain seniorpada permulaan perlawanan dengan hanya dua pemain skuad Olimpik, Wan Zack Haikal Wan Nor dan Zubir Azmi mengisi kesebelasan utama.
Sementara Chelsea tidak menyenaraikan beberapa pemain utama seperti Peter Cech, Didier Drogba, Ashley Cole, John Obi Mikel dan John Terry sebaliknya memberikan ruang kepada beberapa pemain muda seperti Ryan Bertrand dan Joshua McEachran pada babak awal perlawanan.

Kim Swee berkata, percaturan menggandingkan pemain senior berhasil apabila dapat membimbing pemain muda dalam skuad Pilihan Malaysia sehingga mengikat kedudukan tanpa jaringan pada babak pertama.
"Malahan pada babak kedua, apabila saya menurunkan sebahagian besar pemain muda, permainan lebih tersusun malahan kita hampir menyamakan kedudukan.

"Ia merupakan satu persembahan baik daripada skuad negara malam ini sebagai persediaan ke Kelayakan Olimpik," katanya.


Bogel Menuju Tuhan


tiba-tiba cik Rose rasa terpanggil untuk menulis tentang "Bogel Menuju Tuhan". Jangan fikir bukan2 yer..itu ada tajuk novel terbaru Zahiril Adzim..novel itu diterbitkan apabila terlalu byk entry2 yg di taipkan di belog beliau.
aku turut serta memfollowing belog itu, dan trasa sgt kagum membaca setiap ayat yg ada..walaupon bg sesetengah org sgt kasar..tp itu lah yg unik nyer..

"Bogel Menuju Tuhan adalah salah satu tajuk catatan yang aku tulis di blog, satu masa dahulu. Ia merupakan satu keadaan yang aku gambarkan dalam setiap perjalanan kehidupan manusia yang percaya akan dugaan Tuhan. Tidak ada manusia yang terlepas dari dugaanNya, maka tidak adalah manusia yang tidak akan menempuh satu tempoh kesakitan, penuh perit dan pedih dalam hidupnya.

Aku simpulkan, buku ini adalah antologi catatan dan puisi sewaktu aku dalah hari - hari tidak berwarna, sebelum jingga"

dipetik dari : http://zahiriladzim.blogspot.com/

cik rose dan fatin sempat berdebat dgn seorg hamba yg nama nya dirahsiakan mengenai perkataan BOGEL itu sendiri. seperti apa yg telah dijangka oleh sang penulis..mmg itulah yg sedang terjadi dikala ini.

Aku pasti, akan wujud suara - suara yang mempertikaikan sekaligus menghakimi tajuk buku ini. Terserahlah, kerana aku yakin ramai pembaca hari ini lebih matang, lebih tahu apa yang lebih penting. Samada kulitnya atau isinya.

Dont judge a book by its title. Amaaigaaddd...

dipetik dari : http://zahiriladzim.blogspot.com/

ternyata mereka2 yang buta sastera sahaja akan berkata demikian..tajuk itu sndiri mempnyai maksud yang tersirat, kita sebagai pembaca perlu lebih telus berfikir dan meneliti maksud yang ingin disampai kan.. bukan nya seperti kata ini.

sy cuma xsetuju dgn pekataan bogel jew....rasa nya pekataan tu selalu diguna kn utk mengurai kn kata2 yg negatif ~ pe pon isi buku tu memang best.


ha3,,,tu laa..kang dh ckp td..sy nie cuma orng kampung jew...munkin perasaan malu perkataan yg kurang manis di angkat jd tajuk...sbb tu sy xsetuju pekataan bogel tu di sambung kn dgn pekataan tuhan...


sepatutnya kita guna semula ilmu masa sekolah dlu..ilmu bahasa melayu..dalami mksud sebelum menghakimi..
BOGEL dapat sy huraikan :: bersih dan suci dari semua komitmen , karma , perasaan dan kehendak..means zero..nothing.. :) mcm bayi..sesuci kain putih.. :) setelah diketik dan diselongkar dengan bantuan google.


terpulanglah pada kalian untuk menilai semula BMT itu..tp itulah naskah yg paling bagus pernah wujud selama penghidupan cik Rose :)


sedikit informasi mengenai BMT


penglipurlara ::




Harga: RM30 (tak termasuk kos penghantaran) 
Penerbit & Penyunting : Faisal Mustaffa 
Penulis & Rekabentuk Kulit : Zahiril Adzim 
Blurbs : Ana Raffali 
Prakata oleh Nora Murat. Sultanmuzaffar, Hanis Zalikha

Halaman:108 
ISBN: 978-967-10126-3-5 
Tahun: 2011 


To order; 

1. Pls SMS 017-2002944 (Type 
2. After confirmation from the administrator, pay the amount to maybank2u.com or Maybank Kawanku to account Faisal bin Mustaffa (MBB 114179439605) 

Belian Online
http://tokobuku.fotopages.com/

Tuesday, July 19, 2011

Juvana finale episode

finally!!! abis juak crite Juvana kt TV3 yg sgt2 la Cik Rose gilai!! xD
ending yg dpt cik Rose agak dr mula! cikgu Ariffin msti akn jd hero punyer! :)
so..to all Juvanian..thumbs up! witout the good team work JUVANA wouldn't be a super duper story! 
so..cik Rose harap..ader la Juvana 2 or film yerk! xD

Sunday, July 17, 2011

sumpah! tak tipu!


Sumpah sy syg kawan2 sy! Tak tipu! tp dorg syg Cik Rose x mcm cik Rose syg dorg?
Sumpah Cik Rose x pernah lupa kwn cik Rose! tp dorg pernah x ingat cik Rose?
Sumpah! Tak Tipu! Cik Rose sggup ssah untuk dorg! tp Pernah x dorg ssh tok cik Rose?
Sumpah! Tak tipu! cik mmg kuat meleter! tp sbb cik Rose xnk kwn2 cik Rose rasa ape yg cik Rose prnah rasa! 
Sumpah! Tak tipu! cik Rose mrh spe2 yg kaco kwn2 cik Rose! tp dorg marah tak kalau cik Rose kena kacau?
hurm..Sumpah! Tak tipu! cik Rose rasa sgt teruk! mcm2 ader! :(

Rumah Kebajikan At-Taqwa


gabungan bekas pelajar SMKPU 1 akhirnya berjaya buat kebajikan!!! :D Cik Rose and the gang berjaya dptkan sumbagan melebihi target! Alhamdulillah..syukur ke hadratNya..semua berjalan dengan lancar..:D
so lps ni..sape2 jer yg nk memberi segala bentuk bantuan sama ada dr segi kewangan, barangan harian, keperluan makanan, leh la diserahkan pd cik Rose and the gang yer! 
so korg leh la click kt "MEMORIES" tuh yer lau nk tgk pix2
***lots of love***

Tuesday, June 28, 2011

FAM Trip with luv!

24-26 June lpas..cik Rose ikot Zurra g trip kt A'Famosa melaka...sje menggatal..hehehe..mmg sgt2 seronok la! meet new people..dpt family baru..dpt mummy baru lagi tau! hehehe..sgt sporting mummy Hann! hehehe..yg cik Rose tau..kitrg la org yg paling lambt smpai masa pendaftaran tuh! hahahha..wt xtau jerla..kitorg teros je menjenguk banquet hall tok memenuhkan perut! yerla..lapor kot! breakfast pon x...per ag.mse smpai tuh tgk makanan dia..Nauzubillah...byk tuh..hahaha..xtau mne 1 nk mkn...tp disebabkan lapor sgt2..cik Rose mkn jerla pe yg ado! ;)

pas mkn tuh kitorg pon kena la cri Villa bernombor 1085! hah! nk cri villa ni bukan nyer senang tau! ckit punye jauh la tmpat nyer..cm tempat jin bertendang la katekan! hahhaha;...pusing2 nye pusing akhirnye jumpa la juak tmpat nyer..perhhh!!! mse smpai2 jer tuh terpesona gak la cik Rose! sbab ader DEEP POOL!! bak kata abang Taha la! hahahha...mmg xsabar rase nyer nk tgu mlm! sebab nk terjun dalam itu kolam! hahaha

lpas jer check in..kitrog sume di bawak melawat ke villa2 yg ader..condo-tel nyer..aprtment nyer la..hahahha..cik Rose yg xtau pape ni pon ikot jerla..hehehe..tp best sbab sumenye mcm da lama kenal! happening giler kamu org!  :D

haaaa..cter yg paling x best nyer..mse kt condo tuh..nk trun dr tgkat 21 ni...xtau la pe kes..myb overload...tber2 jer rasa lif tuh mcm putus 1 tali!! damn! ape agik..menjunam la lif tuh..dlm tuh da la cam tin sardin! sesak! huhu..time tuh cik Rose ingat mengucap jerla..huhuh...tp nseb baek la..lif tuh stop kt tgkat 3 kot..so the best way nyer kitorg sume lalu ikot tangga..huhuhu...mmg mimpi ngeri tol! huhu

abis jer sume tuh kitrg pon blik villa..siap2 utk pergi COWBOY TOWN!! haaaa..best giler! hahahha...yg pling best mse kt Chinese Restaurant! hahahha...klaka giler masing2..xsabar nk mkn agak nyer..pantang jer waitress tuh anta makanan..abis..anta jer licin..tp 1 benda jer yg xabis..black pepper ostrich!! hahhaha...cik Rose sorg jer yg melantak! hampeh! hahaha...



abis jer mkn2 sume g tgk cowboy show! perh! mmg best! paling chomel mse elephant show! comel sgt2 gajah tuh! hahahha...abis jer carnival tuh..g tgk plak 4D Theater! hampeh! da la cter antu! kena lak tkutkan dgn mamat kt belkg..hampeh jer...cian Zura kena cakar! hehehehhe...sory link..

abis jer tuh...kitorg sume blik tido..tp villa 1085 jgn harap la nk tido awl! hahhaha..blik jer tuh kitorg sume berendam kt pool!! mmg itu la yg di nanti2 kan oleh kami2 ni..nk lgi mummy Hann! hehehhe..miss u mummy! =p abis jer berendam per sume..kul 4.30 bru la jumpa jaln blik ke bilik! hahhaha..landing time!! :D

esok nyer tuh kami semua berjaln2 di Animal World Safari and Water World!! tp Cik Rose sgt exhausted time tuh..blik2 villa jer tros flet..xleh nk wt per da..huhuh..nseb ader mummy yg tolong urutkan..oke la juak!  :)
2nd nite tuh..kitorg berBBQ kt D'Garden.. mcm2 ader..siap ader karaoke lgik! hah! amek ko..mlm tuh jer..yg giler mic ader 2 org..alya nan azlan! hahaha..tp oke la..at least ader jugak yg nk jd penghibur mlm tuh!  :)









setiap pertemuan pasti ader perpisahan..so masa hari ketiga tuh..mmg sedeyh jer rasa..yerla..masing2 kenalah blik ke tmpat msing2..mne leh cuti lama2..t bangkrap wooo..ahhahaha...tp xper..next trip kita smua ke Cameroon Highland oke? 


**miss u guys!!** <3

Friday, June 3, 2011

KaraK - Laluan Puaka (Movie)




tq mama belanja kitorg tgk Karak!!1 hehehhe..
the movie was SUPERB!!! credit to KRU + Yusry KRU sbab buat cter niyh!! mmg best kot..laen dr citer2 antu yg sedia ada..
at least cter ni mngajar betapa pentingnyer AYAT KURSI tuh dlm kehidupan kita!!! :)

Sinopsis Filem Karak – Laluan Puaka


Empat pelajar kolej sedang menuju kembali ke Kuantan selepas bermalam di KL dan mereka terperangkap dalam kesesakan lalulintas yang teruk sepanjang Karak Highway.

Oleh kerana mereka mempunyai kelas pada keesokan awal paginya, mereka membuat keputusan untuk keluar dari lebuhraya dan meneruskan perjalanan mereka menggunakan jalan lama. Mereka tidak mengetahui bahawa keputusan ini akan mengubah hidup mereka selamanya.

Kisah sebuah kereta Volkswagen kuning yang dianggap berhantu, yang sering mengganggu perjalanan di sekitar lebuhraya Jelapang. Hantu Volkswagen kuning ini mula menganggu kenderaan di jalan raya sejak tahun 1956, tetapi tidak ketara dan orang ramai masih belum menganggap ia sesuatu yang mengaibkan.

Tetapi sejak lebuhraya Utara Selatan dibina merentasi kawasan yang dinamakan Jelapang, sejak itulah hantu Volkswagen kuning semakin ketara muncul dengan mengganggu kenderaan yang lalu lalang di situ. Puncanya dipercayai bermula dari sebuah kisah seorang isteri curang yang telah membunuh suaminya dengan kejam dan kemudian merampas kereta Volkswagen kuning milik suaminya.

Sang suami mati sambil menyimpan rasa dendam yang membara untuk memiliki semula Volkswagen kuning tersebut. Kenyataannya, jika benar hantu Volkswagen kuning ini wujud dan pernah dilihat orang, maka itu adalah jin (keturunan iblis yang bergelar jembalang), bukan si suami malang yang mati dibunuh kejam.

Volkswagen ini akan muncul secara tiba-tiba dan sekiranya pemandu memotong kereta tersebut , ia akan berada di hadapan secara mengejut.Dipercayai , kemalangan berlaku disebabkan gangguan Volkswagen kuning

Breakfast Band - Masih Ada

Breakfast Band - Masih ada . mp3


Sudah berulang kali ku mencuba
Menahan rasa sakitnya di dada
Cuba kau selami
Kau lihat dan kau rasa
Kasih sayang ku ini adalah setulusnya ohhh

Buka niat ku menyakiti mu
Bukan maksud ku mengabaikan mu
Janganlah kau meragui cinta ku
Hanya satu ku pinta dengarlah luahan ku

Jangan menangis sayang
Cinta ku hanyalah untuk mu
Takkan bisa ada yang lain
Yang terbaik darimu

Aku yang lemah tanpamu
Kau diciptakan untuk ku
Haaa aaaa aaa


****lot of love****


Wednesday, June 1, 2011

Juvana Epsd 6


Juvana Epsd 5


Juvana Epsd 4


Juvana Epsd 3


Juvana Eps 2






Juvana Epsd 1 :)


enjoy Then! :)

Bront Palare, Zahiril Adzim, Izreen Azminda, Irfan Roslan, Beto Khusairy, Kuswadinata, Hariry serta bakat-bakat baru seperti Johan Ariff, Syazwan Zulkifly, Wan Atiqa Farhana, Adam Shah, Khairul Mohamed, Syukri Yahaya, Riki Rikando, Idzham Ismail, Helmi dan Talha Harith.

Botak - Johan Asa'ri
Apek - Syazwan Zulkifly
Ayam - Adam Shah
Kicap - Farzeril
Gaban - M. Shafiq Ikmal
Fit - Shukri Yahaya
Panjang - Idzham Ismail
Chong - Add Syuhada
Gajah - Riki Rikando Idris
Komeng - Mohd Khairul Kamal






Juvana Time!!!

yer..dgn secara rasmi nyer cik Rose nk gtau..bahawasanya..cik Rose telah pon menjadi pengikut setia Juvana!!1 hahahhaa...so..pada sesapa yg termiss juvana..sila2 lah tgk video2 yg bakal di post yer!! <3

Friday, May 27, 2011

Demam JUVANA menyerang~

hype ols~ sgt lama kot x menulis! hehehe...
so..td pg Cik Rose dpt col dr nenek Qiela! borak punye borak..tber2 tekeluar la plak pasl JUVANA..ala...drama terbaru kt TV3 tuh! hehehe..


so far cik Rose ader jugak la follow walaupun miss byk kali..huhuhu...

hahahha..cik Rose pon x nk crite sal sinopsis cter tuh sbab xabis ag..hahahha kalau korg nk tau..cik Qiela ni obses sgt2 la kt Botak aka Johan Asari!! hehehhe..sbab nyer botak tuh kiut! hehehhee...ok la wut..


tp cik Rose suka sama Apex aka Syazwan Zulkifly! leh x? bab dia punye muka cm pelawak wooo..hahahhaha...


pape pon pda peminat2 JUVANA ni..jgn lpe la yer..melanguk dpn tv3 setiap ari isnin kul 9mlm! orite?

****lots of luv****